Pridruži se mi na popotovanju do lepe kože, prejmi e-priročnik "Spoznaj svojo kožo" in zasij v vsej svoji lepoti!
Pridruži se mi

Raziskave učinkovitosti kozmetičnih izdelkov: kako z meritvami dokazujemo, da naravni izdelki delujejo

05. oktober 2025

Od občutka do dokaza: kako v Naravnem kotičku izvajamo aplikativne raziskave za podjetja

Ko sem pred leti ustanovila Naravni kotiček, sem si želela ustvariti prostor, kjer se srečata narava in znanje. Vse se je začelo z učenjem formuliranja in s poudarkom na tem, da mora biti vsak izdelek premišljen, učinkovit in varen.
Z leti pa sem spoznala, da je ena stvar tisto, kar čutimo, in nekaj povsem drugega tisto, kar lahko izmerimo. In tako se je Naravni kotiček počasi razvil tudi v raziskovalno središče. Danes sodelujem s podjetji, ki želijo preveriti učinkovitost svojih izdelkov – ne le zato, da bi to zapisali v marketinško brošuro, temveč zato, da bi imeli v rokah dokaze, ki temeljijo na znanosti. Tovrstni pristop gradi zaupanje in prinaša transparentnost – tako med podjetji kot uporabniki.

Kako poteka raziskava v Naravnem kotičku?

Vsaka raziskava se začne s ciljem. Podjetje želi preveriti določen učinek izdelka: izboljšanje hidracije, zmanjšanje vnetja, izboljšanje fotopoškodb, večjo elastičnost kože ali vpliv na kolagensko strukturo.
Na podlagi cilja določimo, katere parametre kože bomo spremljali in kako dolgo bo raziskava trajala. Pri tem uporabljam dermadiagnostično napravo Cortex DermaLab, eno najnaprednejših naprav na področju kozmetičnih in kliničnih raziskav. Naprava omogoča meritve kar enajstih različnih lastnosti kože – od površine (epidermisa) do globljih plasti (dermisa):

  • transepidermalna izguba vode (TEWL),
  • hidracija,
  • elastičnost,
  • pH kože,
  • temperatura,
  • sebum,
  • barva kože in eritem,
  • fotopoškodbe,
  • kolagenska slika in debelina kože.

Vse te podatke lahko spremljam z različnimi sondami in kamerami z do 50-kratno povečavo. Cortex DermaLab velja za zlati standard v kozmetični diagnostiki, saj omogoča natančne, ponovljive in znanstveno utemeljene rezultate.
To pomeni, da se ne opiramo več na občutek ali videz kože, temveč na konkretne meritve, ki pokažejo, kaj se v njej resnično dogaja.

Od ideje do izvedbe

Ko podjetje pride z idejo, skupaj določimo cilj in oblikujemo načrt raziskave. Sledi izbor optimalnega števila testirancev, ki ustrezajo ciljni skupini uporabnikov izdelka, ravno tako jim glede na želje predlagam merjene parametre.
Raziskava običajno traja med 8 in 12 tednov, saj koža potrebuje svoj cikel, da pokaže realne spremembe. Na začetku opravim prvo diagnostiko, kjer določimo izhodiščno stanje kože. Nato sledi obdobje uporabe izdelka, ob koncu pa druga diagnostika, kjer primerjamo rezultate in analiziramo spremembe. V kolikor je raziskava bolj obširna, se izvede diagnostika tudi v vmesnem času. Tak pristop podjetjem omogoča, da pridobijo merljive dokaze o učinkovitosti, ki jih lahko uporabijo v komunikaciji, trženju ali kot del PIF dokumentacije.

Raziskava za podjetje Malinca: ko so dokazi potrdili občutek

Eden mojih zadnjih projektov je bilo sodelovanje s podjetjem Malinca, s katerim smo izvedli raziskavo o učinkovitosti prehranskega dopolnila Kolagen PLUS.
Njihov izdelek je bil že uveljavljen na trgu, a so želeli narediti korak naprej – želeli so znanstveno potrditi, da izdelek res deluje. Sodelovanje z ekipo Malince je bilo res prijetno. Gre za zelo sproščeno, a hkrati profesionalno ekipo, s katero se je bilo enostavno dogovoriti in uskladiti. Pozitivno me je presenetilo, da imajo izdelek, ki je že na trgu, pa so vseeno želeli izvesti raziskavo, ki bo potrdila njegove učinke. To veliko pove o njihovi odgovornosti in pristopu – da jim je resnično mar za kakovost izdelkov, da verjamejo v to, kar ustvarjajo, in da so pripravljeni tudi vložiti v raziskave.

 

Kako je potekala raziskava

V raziskavi je sodelovalo enajst udeleženk, raziskava pa je trajala 12 tednov.
Pri vsaki smo opravili dve meritvi – eno na začetku in eno po treh mesecih rednega uživanja Kolagena PLUS.
Spremljali smo:

  • transepidermalno izgubo vode (TEWL),
  • hidracijo,
  • elastičnost kože in
  • kolagensko sliko z ultrazvokom.

Ravno tako smo opravili nekaj slik z videokamero, ki omogoča 50x povečavo, saj smo spremljali spremembe tudi na površini kože. Vse meritve so bile opravljene z napravo Cortex DermaLab, ki omogoča ponovljivost rezultatov in objektivno primerjavo.

Rezultati so pokazali:

  • do 187,7 % bolj navlažena koža,
  • do 64,5 % bolj elastična koža,
  • do 85,9 % nižji TEWL,
  • do 44,4 % gostejša kolagenska struktura v dermisu.

Izsledki raziskave Kolagena PLUS

Kolagen PLUS deluje v globljih plasteh kože, zato so bile glavne spremembe vidne v dermisu, ne vedno na površini.
Tretjina udeleženk je opazila, da je njihova koža postala bolj navlažena, voljna in sijoča, pri drugih spremembe niso bile tako opazne na pogled, a meritve so jasno pokazale izboljšanje kolagenske strukture pri vseh udeleženkah. Največje spremembe so bile opažene pri ženskah med 40. in 55. letom – obdobju, ko se sinteza kolagena že zmanjšuje, a je koža še vedno odzivna in sposobna regeneracije.
Pri mlajših je bila koža že v dobrem stanju, zato so bile spremembe manj izrazite, pri starejših pa se zaradi upočasnjene obnove doseže nekoliko manjši učinek.
Rezultati so torej potrdili pričakovanja, a so bili številčno celo boljši, kot sem predvidevala.

Zanimiv je bil primer udeleženke, ki je imela ob začetku raziskave izrazito suho in občutljivo kožo z ekcemom. V treh mesecih se je stanje kože bistveno izboljšalo – rdečica, srbečica in luščenje so izginili, struktura kože se je obnovila in poškodbe zaradi praskanja so popolnoma izginile. Seveda poletnega dopusta in zunanjih dejavnikov ne moremo popolnoma izključiti, vendar glede na to, da je uživanje kolagena trajalo tri mesece, menim, da je izboljšanje zagotovo povezano tudi z učinkom izdelka. To opažanje je bilo sicer izven osnovnega cilja raziskave, vendar lepo pokaže, kako lahko prehranski dodatki z ustrezno formulacijo vplivajo na celostno stanje kože.

 

O  sodelovanju in izzivih raziskave

Vsaka raziskava prinese svoje izzive. Ključno je zagotoviti, da se meritve izvajajo dosledno, v enakih pogojih, z isto metodologijo in opremo. V 12-ih tednih se lahko zgodi marsikaj, bodisi sprememba letnega časa, imunskega stanja organizma udeleženk, zato je natančnost ključna. Največji izziv je vedno, kako ohraniti rezultate resnično objektivne in neodvisne od občutkov. Tu je bila naprava Cortex DermaLab izjemno pomembna, saj omogoča meritve, ki niso pod vplivom subjektivnih vtisov, temveč temeljijo na dejanskih spremembah v strukturi kože. Za mene osebno je bilo sodelovanje z Malinco prijetno tudi zato, ker sem čutila iskreno željo po znanstveni potrditvi. Njihova odločitev, da izdelek, ki je že uspešen na trgu, še dodatno podkrepijo z raziskavo, je redka in dragocena. Pokazali so, da jim ni vseeno, da verjamejo v svoje izdelke – in da so pripravljeni dokazati, da delujejo. »Rezultati potrjujejo, da Kolagen PLUS res deluje – koža je bila po 12 tednih bistveno bolj navlažena, elastična in z gostejšo kolagensko strukturo. To je za nas izjemno spodbudno,« je po zaključku raziskave povedala Nastja Kramer Pešek, soustanoviteljica blagovne znamke Malinca. In še dodala: »Znanstveno potrjeni in merljivi rezultati pomenijo kredibilnost, odgovorno komuniciranje in večje zaupanje kupcev. Meritve nam omogočajo, da stojimo za svojimi trditvami." Sama menim, da se prav v tem skriva bistvo – lepota brez dokazov ostaja vtis. Z raziskavo pa postane dejstvo.

Zakaj so tovrstne raziskave prihodnost?

Zame so takšne raziskave dokaz, da lahko naravna kozmetika in prehranska dopolnila presežejo meje občutkov in vstopijo v svet znanosti. Ko so rezultati merljivi, ko številke potrjujejo učinek, takrat zgradimo tisto, kar je najdragocenejše – zaupanje. Absolutno vidim potencial, da bi podobne raziskave postale standard tudi za druge prehranske in kozmetične izdelke v Sloveniji. Prinašajo večjo transparentnost, gradijo zaupanje uporabnic in dvigujejo standard kakovosti v industriji. V prihodnosti si želim, da bi še več podjetij razumelo, da raziskava ni le marketinški dodatek, ampak orodje verodostojnosti.

Naravni izdelki ne potrebujejo velikih obljub, potrebujejo le iskren pristop in dokaze, ki potrjujejo, da delujejo. Takšne raziskave mi potrjujejo, da se narava in znanost ne izključujeta, ampak se lahko čudovito dopolnjujeta.
Sodelovanje z Malinco pa je pokazalo, da lahko tudi naravni izdelki dosegajo visoke znanstvene standarde, ko jih proučimo z natančnostjo, ki jo zaslužijo.
Tudi v tem vidim svoje poslanstvo: povezovati naravo in znanost ter podjetjem pomagati ustvarjati izdelke, ki so resnično učinkoviti in zaupanja vredni.



Košarica

Zapri